11/2006) Bratislava

O tom, že astrologové jsou lidem družným, snad nikdo nepochybuje. Když se sejdou minimálně dva, může múza Uranie zaplesat. Brzy začnou lítat hovory typu: „A neříkej, že jsi Lev, podle očí bych spíše řekl, že Štír“ a odpovědí „To nejsem, ale mám tam Lunu a v posledních stupních ascendent.“ „To je zvláštní, to musíš mít descendent na Algolu, jak ti to šlape doma?“, na což se dá zase odpovědět a záhy se rozkošatí konverzace jak poučná, tak přátelská. Astrologům stačí velice málo informací na to, aby zjistili nejen to, kdo je ten druhý, ale i to, v jaké je momentálně náladě a zda se s ním dnes dá domluvit. Když mě na poslední astrologickém setkání, která už pár let organizuje s pravou střeleckou velkorysostí Antonín Baudyš jr., oslovila šéfová Slovenské astrologické společnosti paní Vlasta Vrbová a požádala mě, zda bych na Slovensko nepřijela s přednáškou o Černé luně, nadšeně jsem souhlasila. Byl listopad a představa 18. února, na který bylo bratislavské setkání naplánováno, byla zahalená v přívětivém oparu vzdálené budoucnosti. Čas však utíká jako jelen a než jsem se nadála, křičel na mě diář, že se termín blíží a já jsem chtě nechtě začala pracovat na vylepšení přednášky.

Když jsme s manželem v pátek 17. února v 8:45 nasedali do autobusu, byla ve mně malá dušička. Měla jsem hlubokou vnitřní jistotu, že si jedu střihnout na mezinárodní fórum hlubokou ostudu. V Bratislavě jsme byli na minutu přesně, hotel byl objednaný a po ubytování a horké kávě se svět rozhodl vypadat zase trochu příznivěji. Druhý den jsme se přesunuli do centra Charlie, kde byl přednáškový sál plný astrologů obojího pohlaví a rozmanitého věku. Na stole stála svíčka a kromě ní i zvonek, který nás po celý den svolával z kuloárů do sálu. Poprvé zazněl v 9:15, kdy setkání započalo přednáškou paní doktorky Mileny Ivy, která se věnuje psychologické astrologii a která promluvila o vnitřním životě člověka v horoskopu. Další zajímavé informace přinesla dr. Prevendárová, která si na rozdíl od nás lemplů píše od čtrnácti let deník, ve kterém potom může zpětně dohledávat astrologické pozadí všeho, co kdy prožila. Velice zajímavě pohovořila o Plutem odstartovaných změnách ve svém vlastním životě. Následovala moje Černá luna, po níž vešla na řečniště Katarína Čemická s přednáškou, která potěšila srdce každého kočkofila. Mluvila totiž o horoskopech zvířat a jejich majitelů. Po obědě nás seznámila paní doktorka Vrbová se základy horární astrologie. Následovala MUDr. Marcela Laiferová (pokud starším ročníkům toto jméno něco řekne, ano, byla to ona – a pořád vypadá báječně – s netradičním rozborem horoskopu Adolfa Hitlera. Po přestávce se slova ujal Zdeněk Bohuslav, který nám nejdříve vysvětlil primární direkce tak, že jsem to i já pochopila a potom pohovořil o starobabylónských kořenech astrologie. Luna se mezitím přesunula z Vah do Štíra a proto není divu, že poslední přednáška pana Manicy byla věnována plodnosti a způsobům, jak se dá s pomocí astrologie ovlivnit. Následovalo společné posezení s dobrým jídlem a ještě lepším pití a pozdě večer návrat do hotelu. V neděli ráno jsme se ještě setkali s kolegyní Čemickou a přesně v 15:00 jsme odjížděli zpátky domů. Bylo to prostě super setkání a pokud to bude jenom trochu možné a slovenští kolegové mě pozvou, pojedu příště určitě zas!