28/2001) Kapka krve dračí, deset kapek žluče...

 

…zpívala si Ježibaba z Rusalky a míchala s pomocí kocoura v kotli lektvar, jež měl z Rusalky udělat pozemskou dívku, do které se princ může a musí zamilovat. Ježibaba patrně věděla, že technologický postup a přesné dávkování surovin je pro výsledný efekt velice důležité a že je potřeba ho za každou cenu dodržet, protože jinak hrozí nepředvídané následky. Její novodobí pokračovatelé si však takové úvahy nepřipouští, což může vést k lecjaké šlamastice. V sobotu 16.6.2001 v 19.02 SELČ jsem poprvé slyšela z Metropolitního expresu zprávu o meditační party, na níž se účastníci přiotrávili - podle prvních informací durmanem. Jak vypadá horoskop hromadné otravy? Ascendent je v prvním stupni Střelce, který vypovídá o duchovní podstatě celé záležitosti. V prvním domě je retrográdní Pluto a Mars, které tvoří opozici na trojkunjunkci Slunce/Merkur/Jupiter do Blíženců, přičemž Merkur je retrográdní. Neptun, jež symbolizuje jedy a otravy všeho druhu, je téměř na hrotu třetího domu (domu komunikace!) a kromě kvadrátu na Venuši má naštěstí trigon na Saturn do Blíženců, který se patrně postaral o to, že všichni experimentátoři přežili.

V celém horoskopu je však velmi silně poškozen Střed nebes - MC - tedy místo, které má ukazovat, kam celá snaha experimentátorů směřovala. MC je v Panně, a tvoří nejen vrchol T -kvadratury na ose Blíženci/Střelec, ale i vrchol Božího prstu - YOD, jehož další dva vrcholy jsou obsazeny z Vodnáře konjunkcí Uran/Černá Luna a z Berana Lunou. Luna je v pásmu, v němž indická astrologie slibuje moudrost, ale jenom jako důsledek poučení se z vlastních omylů a nezralého myšlení.

Analýza chyb, ke kterým došlo, je velice složitá, a při jejím zkoumání je potřeba vzít v úvahu celou škálu aspektů - a to nejen astrologických. Zaprvé je potřeba sáhnout do historie a uvědomit si, jak byly původní indiánské kmeny bezbranné proti alkoholu, jemuž houfně propadaly tak, že zdecimoval značnou část původních obyvatel. Indiáni s ním neuměli zacházet, protože se s jeho masovou konzumací nikdy nesetkali a kultura požívání alkoholu mezi domorodci prostě chyběla. Zato však měli velmi pečlivě propracován rituál, v němž požívali houby, byliny a různé jiné přírodní výdobytky, které je do žádoucího stavu změněného vědomí dovedly stejně tak dobře. Když budeme tyto byliny zkoušet my v našich zeměpisných šířkách, aniž bychom měli za zády kulturu, kde byly domovem, a aniž by nás po cestě, kterou nám mají otevřít, provázeli lidé, kteří jí už několikrát prošli, jde o experiment, který vyjít může nebo - jak se i stalo - vyjít nemusí.

Další úvaha je ezoterní: durman je bylina, jež je pod vládou Saturna (viz Kefer) a sobota je den, kterému Saturn vládne. Saturn má tedy výraznou převahu a účinek byliny potencuje, takže výsledný efekt je silnější.

Třetí a poslední úvaha je zcela pozemská: V knize Naše rostliny v lékařství (Korbelář, Endris Avicenum 1981) je durman pečlivě popsán i nakreslen na straně 132. Kromě obvyklého textu je tam poznámka drobným písmem, v níž stojí, že se pro farmaceutický průmysl v poslední době užívá hlavně jihoamerický druh durmanu, který má větší obsah alkaloidu a tím i větší účinnost...

Myslím si, že všichni účastníci party mají už tyto věci v hlavě srovnané. My ostatní bychom si z celé události měli vyvodit jeden velmi užitečný závěr: Občas se vyplatí přečíst i poznámky, které jsou psané drobným písmem. Mohou totiž obsahovat informaci, bez jejíž znalosti může naše konání vést k výsledkům, které jsme ani ve snu neočekávali.